ראשי > כללי > הזמנה לקפה, חשיבה ביקורתית ומדע. הקפה עליכם

הזמנה לקפה, חשיבה ביקורתית ומדע. הקפה עליכם

עוד רגע זה הולך להפוך להודעה על הרצאה בבית קפה, אבל זה ייקח כמה פסקאות, עמכם הסליחה.

Steaming posh tea cup

כוס תה מהבילה. המקור לתמונה: ויקיפדיה, המהבילוּת שלי. פעם שלישית שאני משתמש בתמונה הזאת, מגיע לי גלידה. ואם כבר הזכרנו גלידה, פתאום שמתי לב שכל הגלידות הפשוטות בסופר הם משומן צמחי, כלומר גם גלידות הוניל למשל הם בעצם פרווה. זה תמיד היה ככה? אני רוצה לאכול גלידה נורמלית במחיר שווה לכל נפש, דֵמִיט!

***

"למה בכלל התחלת לכתוב את הבלוג הזה?"

לפני כמה שנים הייתי כותב פעם בכמה שבועות רשימות לאתר 'שפינוזה' שהיה סוג של פורטל+מגזין של הקהילה הספקנית החדשה בישראל (Skeptics). הרשימות שלי שם היו תמיד בעלות גוון מדעי, אך בשלב מסוים הפכו פחות קשורות באופן ישיר לנושאים של חשיבה ביקורתית. מסיבה זאת חלק ממה שכתבתי אז הלך למגירה עקב חוסר התאמה. העורכת של האתר נזפה בי אז ש: "לכתוב למגירה זה לגמרי ניינטיז", והמליצה לי לפתוח בלוג. הרשימות הראשונות בבלוג זה הן אותן רשימות מהמגירה ההיא.

כאשר התחלתי לכתוב את הבלוג התכוונתי לכתוב בנושאים של מדע וחשיבה ביקורתית, אך מי שקורא כאן יודע שלא עמדתי במטרה זאת. במשך הזמן אפילו שיניתי את כותרת המשנה ל: "בלוג על מדע ממוחי הקודח". ההרגשה שלי היתה שאני כותב טוב יותר על מדע, ושיש חוסר ברשת, בעיקר בעברית, בסוג התכנים המדעיים שאני רציתי לקרוא. בנושאים של חשיבה ביקורתית ישנם אנשים אחרים שכותבים ועושים זאת הרבה יותר טוב ממני.

דבר נוסף שאני לא מרבה לעשות הוא להרצות מחוץ לאקדמיה. למה? ככה.

אבל,

רגע

מתח

תופים

יא אללה איזה ניג'ס אתה!

באופן יוצא דופן אני הולך להעביר הרצאה בבית קפה, ואם לא די בזה אז הנושא הוא חשיבה ביקורתית ומדע.

ההרצאה תתקיים בבית הקפה 'טל ושני', ברחוב ארלוזורוב 23 (פינת דיזינגוף) בתל-אביב, בתאריך 11.04 יום חמישי הקרוב בשעה 20:00. ההרצאה אינה בתשלום, אבל זה בית קפה, אתם יודעים.

ההרצאה לא תכלול שקפים ומצגות. היא כן תכלול סיפורים, דיאלוג עם הקהל ואותי. אשמח לראותכם!

הנה הכותרת והתקציר:

"אז למה אני עדיין משלם חשבון חשמל?", על חשיבה ביקורתית, מדע ומה שביניהם

מציעים לנו משחת שיניים יעילה פי שלושה. מבטיחים לנו תרופות לכל מכאובינו. מזהירים אותנו מהווירוס הזה שרץ באימייל. מספרים לנו על חלקיקים שנעים יותר מהר מאור. מחפשים אחרי חיים מחוץ לכדור-הארץ. מסבירים לנו שעוד כמה שנים כולם יחיו לנצח, אם רק נוכל להאריך ימים עד אז.

כיצד מתמודדים עם שטף המידע שמציף אותנו ללא הפסקה? בהרצאה נדון בנושא חשיבה ביקורתית ובקשר שלו למדע, ונראה כיצד יכולים שניהם להועיל לנו בחיי היום-יום.

  1. כרמל
    11/04/2013 בשעה 5:57 pm

    אני אוהבת את הבית קפה הזה, מתכוונת להגיע 🙂

  2. 11/04/2013 בשעה 6:04 pm

    בשמחה 🙂

  3. 12/04/2013 בשעה 1:10 am

    הי כרמל,
    בעקבות השיחה בבית הקפה אני מצרף קישור לרשימה קודמת שלי העוסקת בנושא של ההקבלה בין ביולוגיה למחשב תוך דיון בנושא של 'קבלת החלטות' של וירוס.
    https://kavua.wordpress.com/2013/02/15/למה-יש-אנשים-שחושבים-שהם-מכונות-על-קבלת/
    אשמח אם תקשרי להרצאה ההיא שלך שהחמצתי.

  4. איתן
    03/06/2013 בשעה 2:13 pm

    הסבירו לי שאין גלידת שמנת במחיר שווה לכל נפש מכיוון שמחיר השמנת עלה בהרבה מאז קום המדינה,
    בעוד שמחיר השומן הצמחי ירד לעומתו בגלל שלמדו לייצר אותו בצורה טובה וזולה יותר.

  5. 03/06/2013 בשעה 3:54 pm

    טוב לדעת 🙂

  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה

